wtorek, 12 stycznia 2010

Ćwiczenia czas zacząć-mój artykuł

Zamieszczam pełną wersję napisanego przeze mnie artykułu pt. "Ćwiczenia czas zacząć" który napisałam specjalnie na potrzeby Naszego programu Zgrabna OdNowa-wersję skróconą można znaleźć na http://www.zgrabnaodnowa.pl/ a tu całość dla zainteresowanych rozszerzeniem artykułu:

O zaletach podejmowania aktywności fizycznej nie trzeba nikogo przekonywać. Ruch jest niezastąpiony, gdy podejmujemy walkę ze zbędnymi kilogramami czy też chcemy po prostu wprowadzić jakieś zdrowe nawyki w swoje życie. Niestety we współczesnym świecie wiele osób zapomina, że rola ruchu jest nieoceniona w procesie kształtowania wymarzonej sylwetki-kobiety poddają się katorżniczym dietom, które sieją spustoszenie w organizmie ubogą kalorycznością, są i tacy, którzy liczą na to, że uda im się osiągnąć wymarzony wygląd tylko stosując suplementy i wyszczuplające preparaty do ciała. Tymczasem kluczem do sukcesu w drodze po upragnioną figurę jest zrozumienie, że aby móc to osiągnąć muszą ze sobą współdziałać trzy elementy: ruch, dieta oraz suplementacja. Jeśli nie dopilnujemy któregoś z tych trzech elementów na pewno nie osiągniemy takich sukcesów jakie moglibyśmy osiągnąć gdyby to wszystko harmonijnie ze sobą współgrało. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że nie odchudzimy się na dłuższą metę samą tylko dietą, na pewno nie ma co się spodziewać cudów po kuracji jedynie suplementami oraz kosmetykami, sam sport także nie przyniesie zadawalających efektów jeśli nie zmienimy trwale swoich nawyków żywieniowych.
Dziś chciałabym bardzo gorąco namówić Was wszystkie do uprawiania jakiegoś sportu. Przyniesie to korzyści zarówno tym z Was, które marzą o tym aby schudnąć jak i tym, które po prostu chcą coś w sobie poprawić, utrzymać zgrabną sylwetkę czy zacząć robić coś dla siebie. Różnorodnych form uprawiania sportu jest tak wiele, że każda kobieta z powodzeniem znajdzie coś dla siebie. Rodzaj aktywności można wybierać w zależności od swoich preferencji, kondycji fizycznej, stopnia zaawansowania jak i celu jaki podejmujemy. Różne rodzaje ruchu mogą pomóc nam modelować te części naszego ciała, które chcemy w sposób jaki sobie zaplanujemy. Z całą pewnością taka możliwość jest bardzo ważna gdy walczymy o swoją wymarzoną sylwetkę i mamy jasno określoną wizję tego, jak chcemy wyglądać. Zatem czy zależy nam na poprawieniu nóg i pupy, ujędrnieniu ciała, nadaniu mu właściwych proporcji, podniesieniu wydolności organizmu, przebiegnięciu maratonu czy też są to jeszcze inne cele odpowiednio dobrany typ ruchu pomoże nam je osiągnąć.
Jeśli do tej pory Wasza przygoda ze sportem ograniczała się jedynie do rzucenia okiem na zmagania w telewizji czy do podbiegnięcia do uciekającego nam właśnie autobusu nie zrażajcie się! Sport uprawiać może każdy i może zacząć to robić na właściwie każdym etapie życia, nawet wcześniej nie mając z ruchem nic wspólnego. Ja zawsze byłam typem zupełnie asportowym-w szkole średniej nawet nie chodziłam na zajęcia z wychowania fizycznego przynosząc całoroczne zwolnienia lekarskie. Nigdy też nie potrzebowałam ruchu-od kiedy pamiętam byłam szczupłą i zgrabną dziewczyną , niekiedy nawet za bardzo, uważałam więc, że sport do niczego mi się nie przyda. W rok po zakończeniu szkoły średniej zaczęła się moja przygoda z treningami na siłowni i fitnessem sylwetkowym. Teraz już żyję tym sportem: ciągle poszerzam swoją wiedzę na ten temat, nie wyobrażam sobie już życia bez treningu, muszę trzymać dietę i zapewniać organizmowi odpowiednie warunki do regeneracji i czynienia postępów. Sport stał się dla mnie sposobem na poprawienie i nadanie kształtów szczupłej sylwetce. Nie jest wcale za późno aby jeszcze coś osiągnąć na arenie fitness sylwetkowego. Tak samo jak i dla Was nie jest za późno aby zacząć robić coś dla siebie.
Nie chcę Nawe słuchać tłumaczeń, że ktoś nie ma czasu na sport. Nie wierzę w to i nigdy nie uwierzę. Jest to wymówka taka sama jak każda inna. Każda kobieta, gdy tylko będzie chciała będzie w stanie wygospodarować dla siebie trochę czasu na ruch. Jeśli, jak większość społeczeństwa, nie cierpimy na nadmiar wolnego czasu trzeba umieć dokonywać właściwych wyborów w planowaniu czasu: może mniej czasu spędzimy przed telewizorem, może zrezygnujemy jednego serialu i czas ten poświęcimy na ćwiczenia. Naprawdę nie tak ciężko wygospodarować początkowo 3 dni w tygodniu na trening (po około 1-1,5h, w przypadku ćwiczeń intensywnych cardio około 30-45 minut.)
Jako, że mamy styczeń-początek nowego roku czemu zawsze towarzyszą postanowienia na nadchodzący czas a zapewne wiele z Was postanowiło schudnąć lub poprawić wygląd swojego ciała zaczynamy ćwiczyć. Nie czekajcie do wiosny-odkładanie tego na później nie jest żadnym rozwiązaniem. Ile czasu już odkładacie realizację swoich celów ciągle przekładając termin ich rozpoczęcia?! Zaczynając już teraz do wiosny znacznie poprawicie wygląd swojej sylwetki co dodatkowo zmotywuje Was do kontynuowania ćwiczeń w lecie. I poprawi Wasze samopoczucie w bikini. Odkładając to na wiosnę pewnie i tak dojdziecie do wniosku, że w tym roku tak zwanej „sylwetki plażowej” już i tak nie osiągniecie, więc poczekacie z tym na jesień. I nie postanawiajcie zaczynać za tydzień, od przyszłego poniedziałku itd.-zaczynajcie już dziś, ewentualnie jutro. Najpierw należy zastanowić się jaka forma ruchu będzie dla każdej z Was odpowiednia. Warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań: czy uprawiałam już kiedyś jakiś sport, który wyjątkowo mi się podobał? Jak wygląda kwestia mojej sprawności fizycznej: czy jestem rozciągnięta, mam elastyczne stawy i duży zakres ruchu, czy mam dobrą kondycję? czy jest jakiś sport, który wyjątkowo mi się podoba i zawsze chciałam spróbować go trenować? czy preferuję formę ruchu zespołowego czy wolę indywidualnie pracować na swój własny sukces, czy bardziej motywuje mnie ćwiczenie z innymi ludźmi czy praca indywidualna? I wreszcie co chcę osiągnąć? Co jest moim celem, jakie mam założenia chcąc zacząć się ruszać. Gdy przeanalizujecie odpowiedzi na powyższe pytania otrzymacie zarys swoich preferencji. Teraz już pozostaje tylko zdecydować się na konkretną formę aktywności. Powinna pomóc Wam w tym przygotowana przeze mnie tabelka:

-dostępna na www.zgrabnaodnowa.pl-tu nie chciała się wkleić:(-

Warto zwrócić uwagę na to, że nie da się zbyt dokładnie sklasyfikować różnych typów zajęć fitness do tego jakie problemy pomagają nam rozwiązywać. Dzieje się tak głównie dlatego, że w zasadzie co klub fitness to inne rodzaje zajęć-zajęcia te mogą się różnie nazywać dlatego warto pytać w klubach jakie mają w swojej ofercie typy zajęć, na czym one polegają i jaki mają wpływ na kształtowanie sylwetki. Tabelka uwzględnia tylko najczęściej spotykane typy zajęć fitness. W tabelce uwzględniłam najczęściej występujące powody dla których kobiety zaczynają ćwiczyć oraz najczęściej wybierane typy aktywności sportowej. Pamiętajcie, że żaden sport nie jest zły.
Myślę, że odpowiadając na postawione przeze mnie pytania i wspomagając się informacjami umieszczonymi w tabelce udało się Wam już zdecydować jaka forma ruchu byłaby dla Was najodpowiedniejsza. Postaram się kolejno przybliżać Wam poszczególne formy ruchu. A skoro już coś wybrałyście to teraz tylko trzeba wcielić to w życie. Zachęcam do poszukania dla siebie klubu fitness, siłowni, miejsca do biegania, basenu w którym będziecie mogły pływać. Wybierzcie się tam i obejrzyjcie to miejsce: z całą musicie je polubić-to tam będziecie walczyć o osiągnięcie postawionych przez siebie celów, będziecie spędzać czas. Oczywiście możecie także ćwiczyć w domu-warto w takim przypadku przygotować dla siebie to miejsce. Bardzo chciałabym pozostać tu bezstronna i w pełni obiektywna: nie potrafię jednak nie wspomnieć, że moim skromnym zdaniem nie ma lepszego miejsca na podejmowanie wszelkich wyzwań niż fitness klub z siłownią i maszynami do treningów cardio. O zaletach tego miejsca i treningów siłowych postaram się Was przekonać następnym razem. Tymczasem mam nadzieję, że macie już mocne postanowienie rozpoczęcia ćwiczeń-to inwestycja, która na pewno się zwróci: ładną sylwetką, zdrowiem, lepszym samopoczuciem.
A więc…ćwiczenia czas zacząć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz