wtorek, 16 marca 2010

Apetyt na słodycze poskromiony-o chromie w diecie i suplementacji!


Jeśli szukacie pomocy w odchudzaniu lub po prostu chcielibyście bardziej powstrzymywać się przed jedzeniem słodkości-chrom jest dobrym rozwiązaniem...
Najpierw kilka bardzo mądrych naukowych słów: chrom jest niezbędnym pierwiastkiem śladowym, który nasila efekt działania insuliny oraz wpływa na metabolizm węglowodanów, białka i tłuszczów. Chrom można stosować zatem pomocniczo chcąc obniżyć masę ciała, a co ciekawe zaleca się także jego stosowanie chorym na cukrzycę jako skuteczna pomoc przy kontrolowaniu poziomu cukry we krwi.
Źródlem sukcesu chromu jest GTF-organiczny kompleks nasilający działanie insuliny we krwi i tym samym kontrolując jej poziom i skutecznie zapobiegając gwałtownym spadkom cukru. U chorych z cukrzycą typu 2 chrom ułatwia transfer insuliny przez błony komórkowe co znacznie obniża ryzyko nagłych skoków poziomu glukozy we krwi.
Jeśli chodzi o pożywieie to cennym źródłem chromu jest mięso, owoce morza, skorupiaki, orzechy. Najbogatsze w chrom są małże (aż 128µg/100 g)
Jednak w dzisiejszch czasach bardzo trudno jest dostarczać organizmowi odpowiednią ilość chromu ze względu na wpływ środowiska, sposób przetwarzania żywności-i tu pomocne stają się suplementy diety dzięki którym jesteśmy w stanie dostarczyć odpowiednią ilość dobrze bio-przyswajalnego chromu i jeszcze odnieść z takiej suplementacji konkretne pozytywy (oprócz zapobiegania niedoborom chromu)-obniżenie masy ciała,ograniczenie apetytu na słodycze.



A teraz własne obserwacje: jako Ambasadorka firmy Pharma Nord miałam okazję testować chrom przez 30dni-jestem osobą o naturalnie niskim poziomie cukru-nie jest to jeszcze tak nasilone aby było wskazaniem do leczenia czy stałej kontroli pozimu cukru we krwi ale bywa mocno uciążliwe i kto wie czy z czasem się nie przerodzi w jakąś powazniejszą formę. Zdarzają mi się nagłe i niekontrolowane spadki poziomu glukozy we krwi-zawsze wtedy momentalnie robi mi się słabo,trzęsą mi się ręce i muszę zjeść coś słodkiego. Wtedy przechodzi tak szybo jak przyszło ale gdy węglowodany proste (cukry) zostaną szybko przerobione przez organizm pojawia się kolejny gwałtowny spadek cukru i tak tworzy się błędne koło. Aby uniknąć takich sytuacji staram się regulować poziom cukru znacznie ograniczając wszelkie cukry a opierając podstawę energetyczną diety na węglowodanach złożonych. Stosując chrom te problemy z nagłymi spadkami się nie pojawiały-odczuwałam działanie tego suplementu od razu i na własnej skórze. Przyjmowałam rano (przed śniadaniem) jedną tabletkę bio chromu Pharma Nord i przez cały dzień nie musiałam się obawiać uczucie słabości i roztrzęsienia spowodowanego gwałtownym spadkiem poziomu glukozy we krwi. Co za tym idzie nie jadałam słodyczy-nie musiałam w ciągu dnia ratować się na szybko batonikiem,ciastkiem czy czekoladą aby odzyskać dobre samopoczucie. Moja dieta i sport,który uprawiam wymaga także znacznej rezygnacji (jeśli nie eliminacji) węglowodanów prostych z pożywienia a moją największą słabością już od czasów dzieciństwa były słodycze,które pochłaniałam w każdej ilości i bez opamiętania. Podczas suplementacji chromem udało mi się ich nie jeść i tym samym utrzymywać swoją dietę w pełnym rygorze bez slodkich grzeszków.

Chrom polecam-nie jest drogi a jego działanie jest naprawdę odczuwalne. Fakty naukowe mówią same za siebie a jak wiadomo z faktami się nie dyskutuje. Uważam,że chrom jest dla każdego kto chce schudnąć, utrzymać swoją masę ciała, ograniczyć słodycze, zapobiegać nagłym spadkom cukru we krwi. Ja stosowałam Bio Chrom od Pharma Nordu-opakowanie wystarcza na pełny miesiąc suplementacjii.



Aby efekty stosowania chromu były jak najlepsze trzeba pamiętać o:
-piciu dużej ilości wody niegazowanej
-dobrze dobranej i zbilansowanej diecie!
-odpowiedniej porcji ruchu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz